Welcome to my happy life

Detta är mitt första blogginlägg på över ett helt år. Fy skam för de;)
Skämt o sido. Var ska jag börja, allt gammalt är raderat, känns skönt, fanns nog inte ett ända vettigt inlägg där.

Det var en gång en liten flicka som ville bli frisör när hon blev stor, det var hennes dröm, det eller att jobba med barn. (Hon hade praktik på en lågstadieskola när hon var 16 år, men blev alltid sjuk och smittad av barnen, ja, hon tålde nog inte barn, det var därför hon bestämde sig för att inte jobba med det och att satsa på frisöryrket)

Det var den 22 mars 2010, den nu 20 åriga tjejen hade kommit in på sin drömutbildning, en privat frisörskola i Malmö "Leep school of hair" hette den, en nio-månaders utbildning, mycket intensiv, och man var tvungen att ha huvudet på skaft hela tiden då det inte fanns plats för misstag.

Vi var en lagom stor klass, 15 stycken, inte en ända pojk, bara tjejer, olika åldrar, de flesta i samma ålder som mig men också några stycken runt 30+. Denna blandningen fungerade helt utmärkt.

Jag kom väldigt bra överrens med en tjej som heter Susanna, efter en månad hade vi väldigt många dagar lediga, då bestämde hon och jag mig för att ta en sista minuten resa någonstans, det blev Parga i Grekland, ett mycket trevligt litet samhälle. Det var den roligaste resan hittils i mitt liv som jag upplevt. Men när vi kom hem ville inte Susanna fortsätta utbildningen, hon kände att de var inte vad hon ville. Själv ville jag fortsätta med all glädje. Jag hittade några andra jag trivdes mycket bra med i klassen som jag umgicks med. Men nu var det verkligen att köra järnet..

Under de tre första månaderna klippte vi på dockhuvuden och på modeller. Och det var så j*vla tråkigt att sitta med dom dockorna, jag tyckte inte alls det var skoj, jag kämpade hårt för att hålla humöret uppe. Juli -10 Hade vi en månads sommarlov, då lyckades jag få praktik i STOCKHOLM hos Bobby's hårstudio, på deras tillfälliga salong i Östermalm, där han hyrde in sig hos Zübejde Simseck. De som jobbade där var trevliga, och Bobby var underbar;) Jag hyrde en lägenhet under denna tiden, den var bra förutom ett f*cking Getingbo i köket!!

När skolan började igen gick min klass ut i salongen med en gång, tre gånger i veckan. Och man lärde sig så otroligt mycket av lärarna där, det var där man kunde knippa ihop teorilektionerna med något, då man fick göra det praktiskt. Det var så kul att gå till skolan, och det har jag aldrig känt i hela mitt skolliv.

Tiden gick, månaderna gick, det blev jullov, efter en tid av press och stress, mål man måste uppnå för att bli diplomerad frisör. Det var så mycket, runt juletid var man något otroligt skör, och trött, men det var inte lång tid kvar, det var bara att försöka vila ut inför januaris examensprov. Examensproven skulle bestå av ett stort teoriprov, och två dagars praktiskt prov, första praktiska provet var en torsdag med gråhårsfärgning, slingor, kreativ färgning och permanent. Jag klarade alla moment första gången, Praktiskt prov nummer två var på söndagen efter då hade vi två dam klippninga och 2 herrklippningar, en kort afton-uppsättning och en långhårsuppsättning, på den ena herrklippningen ingick det att man skulle föna vågor vilket är väldigt svårt. Tyvärr failade jag på vågorna (man har en chans att göra om på varje misslyckat moment) jag fönade om vågorna på en man dagen efter, och JA jag klarade det!

Torsdagen den 27 januari hade vi examensfirande, utdelning av betyg och diplom med massa champagne, därefter bjöd lärarna oss på restaurang på lilla torg. Det var en mysig examensfest.

Söndagen den 30e januari ordnade min älskade mammi examensfest hemma med släkt och vänner... Hon är den viktigaste och absolut bästa människan i mitt liv<3


Här nedan är bilder från min fotosession i skolan, mitt tema var Pinuppa, där jag gör frisyr och bestämmer styling o.s.v. :) Mycket stolt över mig själv=)










Modell: Claudia S
Detta var min comeback på laalee.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Sara

Så snygga bilder!

2011-02-17 @ 23:10:55
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: molly

Snygga bilder!

2011-02-18 @ 09:39:28
URL: http://emkjh.blogg.se/
Postat av: Antonia

Men hej Louise! Nur var det allt ett riktigt bra tag sedan! vad är det för skola du går ? För att styla både hår och annat ? :)

2011-02-18 @ 10:27:04
URL: http://toniiaa.blogg.se/
Postat av: linn

jättesnygg tjej!

2011-02-20 @ 10:20:34
URL: http://forlinn.blogg.se/
Postat av: Mooa♥

idag ska jag gå från brunett till blondin.

du kan väl jättegärna checka in min blogg sen för att se resultat & sen berätta du tycker man borde göra nått annat. Jätte intressant blogg!

2011-02-20 @ 15:55:32
URL: http://mooamariaandersson.blogg.se/
Respektera dessa regler innan du skriver tack :
♥ Din IP-adress sparas alltid på blogg.se, du är alltså aldrig helt anonym - Tänk på vad du skriver.
♥ Läs inlägget ovan innan du ställer en fråga - Ditt svar kanske finns där.
♥ Du får gärna adda mig via bloglovin - kanske jag addar dig med =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback